17 Aralık 2014 Çarşamba

1. TEMA : OKUMA KÜLTÜRÜ








 METİN 1 : KİTAPLARLA KURULAN DOSTLUK ( COŞKUN ERTEPINAR )
  •  Metin ünite ile doğrudan ilişkili bir metindir. 
  •  Metin öğrencilerin ilgi alanı ve seviyesine uygundur.
  •  Öğrencilerin duygu ve düşünce dünyasını zenginleştirecek niteliktedir.
  •   Metin konusu itibarı ile öğrenciye okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırma niteliği taşımaktadır.
  •  Metin dil ve anlatım açısından yalın ve anlaşılır niteliktedir.
  •  Görsel öğeler yeterli, amacına uygun ve metnin akışına uygun konumlandırılmıştır.
  •  Metnin başlığı, yazı boyutu, yazının rengi ve koyuluğu etkili ve uygundur. 
  •  Metin öğrencide şiir dilinin farklılığını ayırt etme kazanımı sağlamayı amaçlamaktadır. 
  •  Metinde öğrencinin sözcük dağarcığını zenginleştirecek yeni ve farklı sözcüklere pek yer verilmemiştir.
OKUMA SERÜVENİM NASIL BAŞLADI? ( Rasim ÖZDENÖREN )

  •   Metin öğrencilerde kitap okuma kültürü geliştirmeye yönelik bir yol izlemiştir
  •  Metin öğrencilerin zihin, dil ve sosyal gelişimine faydası olabilecek türünün iyi örneklerinden biridir.
  •  Metin, yazarın kitap okumaya nasıl başladığını anlatmakta bu nedenle öğrenciye kitap okumayı teşvik edici niteliktedir.
  •  Metnin dili sade ve anlaşılırdır. 
  •  Görsel öğeler metinle ilişkili ve yeterli derecededir. 
  •  Metin öğrencilerin düzeyine uygun ve yalındır. 
  •  Öğrencinin, metnin yazarı hakkında bilgi edinmesi kazanımı sağlayacak niteliktedir.
SARI TRAKTÖR ( FETHİ NACİ )


  •   Metin Talip APAYDIN’ın “ Sarı Traktör” adlı kitabını çeşitli yönlerden ele alan bir eleştiri yazısıdır. 
  •  Metin öğrencilerin seviyesine uygundur. 
  •  Metnin dili açık olmasına rağmen yer yer karışık cümlelere yer verilmiştir.
  •   Öğrencinin , okuduğunu anlama, eleştirel bakış açısı geliştirme ve eleştirel okuma gibi kazanımlar elde etmesini sağlayıcı niteliktedir. 
  •  Metinde öğrencinin söz varlığını geliştirecek dikkat çekici sözcükler etkili bir şekilde kullanılmıştır. 
  •  Görsel öğeler metinle ilişkili ancak metnin vermek istediği mesajı iletme bakımından yetersizdir.
SÖZLÜKLE MUHABBET ( Ali ÇOLAK )


  •   Metin öğrencilerin düzeyine uygundur. 
  •  Metni dili son derece yalın ve akıcıdır. 
  •  Metin konusu ve akışı itibarı ile öğrencilerin düşünce dünyasını zenginleştirecek niteliktedir. 
  •  Metinde öğrencilerin söz varlığını geliştirecek yeni sözcüklere ve sözcük gruplarına yer verilmiştir. 
  •  Öğrencilerin dil ve zihin gelişimine uygun dikkat çekici sözcükler telaffuzları ile birlikte etkili bir şekilde kullanılmıştır.
  • Metnin görsel tasarımında resim yerine fotoğraf kullanılmış olması seviyeye uygunluk ilkesini destekler niteliktedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder