METİN 1 : KİTAPLARLA KURULAN DOSTLUK ( COŞKUN ERTEPINAR )
- Metin ünite ile doğrudan ilişkili bir metindir.
- Metin öğrencilerin ilgi alanı ve seviyesine uygundur.
- Öğrencilerin duygu ve düşünce dünyasını zenginleştirecek niteliktedir.
- Metin konusu itibarı ile öğrenciye okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırma niteliği taşımaktadır.
- Metin dil ve anlatım açısından yalın ve anlaşılır niteliktedir.
- Görsel öğeler yeterli, amacına uygun ve metnin akışına uygun konumlandırılmıştır.
- Metnin başlığı, yazı boyutu, yazının rengi ve koyuluğu etkili ve uygundur.
- Metin öğrencide şiir dilinin farklılığını ayırt etme kazanımı sağlamayı amaçlamaktadır.
- Metinde öğrencinin sözcük dağarcığını zenginleştirecek yeni ve farklı sözcüklere pek yer verilmemiştir.
- Metin öğrencilerde kitap okuma kültürü geliştirmeye yönelik bir yol izlemiştir
- Metin öğrencilerin zihin, dil ve sosyal gelişimine faydası olabilecek türünün iyi örneklerinden biridir.
- Metin, yazarın kitap okumaya nasıl başladığını anlatmakta bu nedenle öğrenciye kitap okumayı teşvik edici niteliktedir.
- Metnin dili sade ve anlaşılırdır.
- Görsel öğeler metinle ilişkili ve yeterli derecededir.
- Metin öğrencilerin düzeyine uygun ve yalındır.
- Öğrencinin, metnin yazarı hakkında bilgi edinmesi kazanımı sağlayacak niteliktedir.
- Metin Talip APAYDIN’ın “ Sarı Traktör” adlı kitabını çeşitli yönlerden ele alan bir eleştiri yazısıdır.
- Metin öğrencilerin seviyesine uygundur.
- Metnin dili açık olmasına rağmen yer yer karışık cümlelere yer verilmiştir.
- Öğrencinin , okuduğunu anlama, eleştirel bakış açısı geliştirme ve eleştirel okuma gibi kazanımlar elde etmesini sağlayıcı niteliktedir.
- Metinde öğrencinin söz varlığını geliştirecek dikkat çekici sözcükler etkili bir şekilde kullanılmıştır.
- Görsel öğeler metinle ilişkili ancak metnin vermek istediği mesajı iletme bakımından yetersizdir.
- Metin öğrencilerin düzeyine uygundur.
- Metni dili son derece yalın ve akıcıdır.
- Metin konusu ve akışı itibarı ile öğrencilerin düşünce dünyasını zenginleştirecek niteliktedir.
- Metinde öğrencilerin söz varlığını geliştirecek yeni sözcüklere ve sözcük gruplarına yer verilmiştir.
- Öğrencilerin dil ve zihin gelişimine uygun dikkat çekici sözcükler telaffuzları ile birlikte etkili bir şekilde kullanılmıştır.
- Metnin görsel tasarımında resim yerine fotoğraf kullanılmış olması seviyeye uygunluk ilkesini destekler niteliktedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder